För ny medlem/inflyttad
Välkommen som medlem/inflyttad!
Samfälligheten hanterar vägar och diken. Det innebär att vägarna håller en bra nivå för den trafik som är i området. Diken är inte vägdiken utan de större krondiken som leder vatten ifrån området till Nordre älv.
Varje område har en områdesansvarig och ni finner dem under fliken:
https://www.faglevik.info/omradesansvariga-och-styrelse/
Dagvatten skall följa Göteborg stads instruktioner och ni är ansvariga att hantera det dagvatten som hamnar på er tomt.
Vad gäller vägar är det generellt bärighetsklass 3 (BK3) i hela området. Dispens för BK2 kan sökas via respektive områdesansvarig och detta skall göras i god tid innan transporten. Det skall exempelvis finnas tid att inspektera vägar och infarter innan transport sker. Tänk på att du även kan behöva söka BK2 dispens av Göteborg stad för en bit av Lillebyvägen.
Det råder parkeringsförbud i hela området – alla fordon skall parkeras på den egna tomtens uppfart och inte på gräsområden eller vägkanter. Detta för att räddningstjänst etc. alltid skall ha fri framkomst. Det finns även risk att man skadar rör som är dragna under marken bredvid vägbanan, om man parkerar vid sidan av vägen.
Värt att notera att belysning är inte föreningens ansvar utan faller på Göteborgs Kommun.
Vi använder BoAppa för att kommunicera med föreningens medlemmar så vi ber er ladda ned denna app och logga in: https://app.boappa.se/signup
Vi har årsmöte under Q1 och städdag under Q2 – varmt välkomna på båda. Inbjudan kommer via brev samt läggs ut på hemsidan och BoAppa.
// Styrelsen
